3,259
 

Apr 5 - Pharrell Williams Launches Ice Cream Skateboarding Team


 


section   (0 bx goons and 1 bystanders) Share this on Twitter       Share this on Facebook
 

 14 years ago '04        #26
SeanP 2 heat pts
space
avatar space
space
$1,780 | Props total: 1002 1002
Did anybody mention race up in here? I didn't think so.
Trust me dawg...Skateboarding was never one of the four elements of Hip-hop.
Just 'cuz you reppin OkayPlayer doesn't mean you know sh*t about Hip-Hop
MCing, DJing, graffiti, and Breakdancing...thats it.
Get your sh*t together.

 14 years ago '05        #27
BreakFastBoss 
space
space
space
$105 | Props total: 0 0
Hip-Hop has much of an influence in Skating as any other music.... prolly even bigger. I dont see why race matters in anything but: There are skaters who are not white. And i happen to be one of them. I'm Puerto Rican and i skate and i produce hiphop music (with a lot of other music genres). and i have a ton of friends who skate and some of em happen to be black and hispanic !


SHUT THE fu*k UP & watch out for more hip hop entertainers get involved with skating in the future..... (The Neptunes & lil jon even remark that they used to skateboard back in the day)

and SeanP.... just because some of us know a lil bit more of hip hop culture/history than you, it doesnt me that you have to sit at your computer waiting for our responses so you can reply and cry like a bi*ch.... basically, do us a favor and quit your bi*chin' ! (comment for the boomboxes sh*t... that's ol' school but still is is cool to walk around with... fu*k SeanP's mp3 player ! ! ! )


Last edited by BreakFastBoss; 04-06-2005 at 06:52 PM..

 14 years ago '04        #28
SeanP 2 heat pts
space
avatar space
space
$1,780 | Props total: 1002 1002
Who wants to hear a whole album from a Skateboarding rapper? What would he rap about? Seriously?

"I grind the rail with the greatest of ease
Racked myself at the end and scraped my knees
Hop back on the deck hit a 360 degree
Indy Grab...scratched a scab 'til it bleed...n*gga please!"

Jesus and Jay-Z would do a duet before that happened!

Breakfast...LOL...shut ya 20 "D" battery Boombox carying, wanna-be Tony Hawk skateboarding, Fruity Loop producin' a*s up. Trust me dawg...skating down the street carrying a boombox bumpin' "Picture Me Rollin'" will get you clowned!

Use your head for more than a hat rack...

 14 years ago '05        #29
BreakFastBoss 
space
space
space
$105 | Props total: 0 0
i actually use Logic... and have two ipod's .... but i aint a bi*ch...


stop watching the videos and trying to imitate Nelly or Diddy or whoever you d*ck-ryde ! and i dont wanna be Tony Hawk cuz i'm my own individual, unlike you. See to people like you, you only want what you see in the videos : the car, the girl, the champange, and flashing money. BUT it wasnt about that at one point in hip hop... ask anyone ! i'm out....

only advice for you: stop ya posing and be your own-self ! (shame on you !)

 04-06-2005, 07:26 PM         #30
keroZENE 
space
space
space
$n/a | Props total:  
MURS from living legends laid down a few tracks dedicated to skateboarding.. he loves that sh*t. I mean, I've never been in to skating, only touched a skateboard a few times really.. but as mentioned before skating overlapped the hiphop culture when it was being born, there are tons of hiphop artists both mainstream and underground that used to or still skate.. just cuz they do/did it don't mean they gotta rhyme about it. and unless you know them personally or read some interview.. how u gunna know if they fu*kin skate or not?

It may not go hand in hand as I mentioned before (i'll retract that comment).. but it definitely has influenced hiphop culture as a whole, at least the roots of it anyways. But I just didn't get why ppl were hatin on Pharrell launging some skateboard team so I had to speak up


Last edited by keroZENE; 04-06-2005 at 07:27 PM..

 14 years ago '04        #31
SeanP 2 heat pts
space
avatar space
space
$1,780 | Props total: 1002 1002
Dude...I ain't gonna front...I used ta like Diddy...never wanted to be like him...but I wouldn't mind havin' his bank account...and I hate Nelly!

You're right hip-hop wasn't always about the bling...and it NEVER was about skating...so tell me again...How has skateboarding influenced hip-hop culture?

 04-06-2005, 07:47 PM         #32
nkwu 
space
space
space
$n/a | Props total:  
wow @ all you naive a*ses. I never knew how skating was intertwined with hip hop, but I a*sumed it had to do with counter culturism, and I was somewhat correct. And I honestly don't see whats os funny about this ish, no onesaid the skaters were rapping or anything, Pharell just started a skate team, and personally, I never saw Pharell as just a black guy, I saw him as acrossover of alot of genres which some how culminated best in Hip Hop.

 14 years ago '05        #33
zerosc 5 heat pts
space
avatar space
space
$1,847 | Props total: 56 56
hiphop got bape's from skaters dunk sb's to and the list go's on but i dont think that stake team is gonna fly cause skaters dont like him at all


Last edited by zerosc; 04-06-2005 at 07:53 PM..

 04-06-2005, 07:53 PM         #34
chuckster409 
space
space
space
$n/a | Props total:  
I want want a triple chocolate wit chocolate syrup please. No vanilla(wild homo nasty)


Last edited by chuckster409; 04-06-2005 at 07:54 PM..

 04-06-2005, 08:16 PM         #35
DrAzTiK SmOkEr 
space
space
space
$n/a | Props total:  
they do go 2gether ill agree on that one he already explained how they go 2gether i mean hip hop is world wide its not just 4 the guy in the esclade wit 20 inch spinners smokein a blunt dripped in 1 million dollars worth of jewls its bout the attitude is hip hop the way u walk is hip hop yall gotta start lookin around people 4 real

 14 years ago '04        #36
One-O-One 14 heat pts14
space
avatar space
space
$10,198 | Props total: 8933 8933
yall n*ggas is ignorant. if ur truely hiphop, you gotta respect the hiphip skating scene and i never rode a skateboard in my life. dem n*ggas know more about hiphop than over half of the kats on this site.

And there are black skateboarders. Of all people, Lil Jon skates too.

n*ggas need to open they minds. Hiphop is not just rap music on BET, the hood, guns, hoes, crack, jewelery, n' Dipset. And hiphop just doesnt affect the genres like basketball, n' fashion.

Hiphop is everywhere, so respect that.


real talk

 04-06-2005, 09:29 PM         #37
a smelly bear 
space
space
space
$n/a | Props total:  
 khalsa said
skating & hiphop....hmm....no, i dont think so.
youre an idiot.

 04-06-2005, 09:32 PM         #38
a smelly bear 
space
space
space
$n/a | Props total:  
 SeanP said
ooookay so where you live blacks and mexicans (young n*gga cats) skateboard?...with boomboxes? (I'm not even gonna ask where can you even BUY a "boombox" in 2005) i don't doubt that.

Do they gangbang too?

Just 'cuz a couple of (young n*gga cats) skate and listen to rap on a boombox doesn't mean Hip-Hop and Skating go hand in hand. That's just marketing T! Just another way to r*pe REAL HIP-HOP.

More Skate Rap...
Tony Hawk & Juvenile - "900 Degrees to a Indy Grab"
REAL HIP-HOP. not that 50 cent sh*t, not that juvenile sh*t you fu*king moron.

 14 years ago '04        #39
SeanP 2 heat pts
space
avatar space
space
$1,780 | Props total: 1002 1002
ATTENTION ALL HIP-HOP HISTORIANS (I'm not talkin' 'bout the white kids who think they know everything about rap but only started listening to it 5 or more years ago.)

What exactly is your definition of REAL HIP-HOP?
How has Skateboarding influenced Hip-Hop and vice versa?

 14 years ago '04        #40
ddotdukes5 
space
avatar space
space
$3,093 | Props total: 139 139
 SeanP said
Did anybody mention race up in here? I didn't think so.
Trust me dawg...Skateboarding was never one of the four elements of Hip-hop.
Just 'cuz you reppin OkayPlayer doesn't mean you know sh*t about Hip-Hop
MCing, DJing, graffiti, and Breakdancing...thats it.
Get your sh*t together.
So are you saying that clothes, jewlery, cars arent part of Hip-Hop? True the main elements in Hip-Hop are MCing, DJing, Graffiti, and Breakin', but when something expands so does the qualifications. And Hip-Hop and skating do have a relationship. But there are more and more urban kids skating then there use to be, just like more and more suburban kids bumping hip hop. Get out your shell...

 14 years ago '04        #41
Jumpoff21 30 heat pts30
space
avatar space
space
$5,143 | Props total: 1841 1841
sh*t jay used to skatboard.............remember that song girls bestfriend

"skateboard to the drop"

 14 years ago '04        #42
SeanP 2 heat pts
space
avatar space
space
$1,780 | Props total: 1002 1002
Are you dumb or just dumb?

He was refering to the girl...

"I'm often with you so they wonder bout the juice I got
I took you from the projects and an abusive pops
From the bottom to the top
The skateboard to the drop
From the nada to the Prada..."

So what skateboarders are listening to rap now?
So what some of them are black?
None of y'all have explained to me how skating has influenced Hip-Hop.

 04-11-2005, 02:31 AM         #43
oK.Player 
space
space
space
$n/a | Props total:  
you are an idiot and im done with this

 14 years ago '04        #44
cuzjuan 11 heat pts11
space
avatar space
space
$5,100 | Props total: 2966 2966
 SeanP said
LOL...Young n*gga cats? Boomboxes?...Where do you live? LA? as in Los Angeles or Louisiana? Next thing you'll be sayin' Pac got a CD called "Strictly for My Skaters"

rotl, funny sh*t props!!! strickly for my skaters! hahaha

 14 years ago '04        #45
Jumpoff21 30 heat pts30
space
avatar space
space
$5,143 | Props total: 1841 1841
 SeanP said
Are you dumb or just dumb?

He was refering to the girl...

"I'm often with you so they wonder bout the juice I got
I took you from the projects and an abusive pops
From the bottom to the top
The skateboard to the drop
From the nada to the Prada..."

So what skateboarders are listening to rap now?
So what some of them are black?
None of y'all have explained to me how skating has influenced Hip-Hop.


HE was refering to a DIAMOND not a girl?!!! Thats what the song is about......
Damn don't you feel dumb.....

 14 years ago '05        #46
precys 91 heat pts91
space
avatar space
space
$5,412 | Props total: 11074 11074
Ok this sh*t is really funny but I agree with SeanP. Skateboarding has no influence in HipHop. Just cause Lil' Jon skates and whoever else you throw out there skates doesnt mean sh*t on it having to do with hip hop. All that is, is a prefrence, Im sure some of the "Hip Hop" heads play xbox doesnt mean that my xbox is a hiphop landmark lol. Music crosses over all the time, it could be the fad or whatever. RunDMC did a rock song doesnt mean they influenced rock. Also on any Tony Hawk game (created for and by skaters) At the most will only have 2 hip hop songs on it out of 40 yet its suppossed to be an influence lol. You guys need to open your eyes just cause a few skaters listen to hip hop doesnt mean that its part of that genre. its all a prefrence, thats why skaters have there own genre of music called SKA and if you go to any skate park or show you wont hear any hiphop playing. I listen to SKA sometimes does that make me a skater, i guess so lol oh and i listen to reggae so im a jamaican rasta skater at that HAHAHAHAHAHAHA. This thread is ridiculous just like my last statement lol.

 14 years ago '05        #47
TrainWreck 
space
space
space
$1,045 | Props total: 0 0
OK first of all Im sick of These names from Tony Hawk video games getting thrown around like they are the only skateboarders in the world.

How has Hip-Hop influenced skateboarding? I don't know how it has influenced skateboarding but the music itself is great to listen to while you ride. Personally I love nothin more than poppin in a Wu-Tang cd an goin ridin. I find it easier to ride with hip hop blastin in the background.

How has Skateboarding influenced Hip Hop? I really dont think it has, just the music has always been apart of the culture of skateboarding. Along with many other genre's (ie. Punk, Metal, Alternative, Ska, Emo all that sh*t)

Stevie Williams, Karemm Campbel, Kenny Hughes, Clyde Singleton, Harold Hunter, Kevin Taylor, Aquil Brathwaite, Lamar Hemmings, Bastien Salabanzi, Brandon Turner, Fabrizio Santos, Rodrigo Teixeira and Darrell Stanton are just some of the professional Black skateboarder's out there. (If they arn't Pro now they will be VERY soon)

I have been skating for 7 or 8 years now and Hip-Hop has, and will always be a part of skateboarding.

 14 years ago '05        #48
TrainWreck 
space
space
space
$1,045 | Props total: 0 0
 precys said
RunDMC did a rock song doesnt mean they influenced rock.
Ahhh but they did, if they didn't break boundaries back then there may have never been a Rage Against teh Machine.

 precys said
Also on any Tony Hawk game (created for and by skaters) At the most will only have 2 hip hop songs on it out of 40 yet its suppossed to be an influence lol.
This Game was not made for "skaters" It was made to get skateboarding more mainstream.... When Tony Hawk Pro Skater dropped however many years ago on PS1 SO MANY PEOPLE started skating. It was ridiculous. Tony Hawk games are fake as fu*k, no one can do 85% of the tricks that are done in that game. If the Tony Hawk games were made for skateboarder's it would be more like Thrasher: Skate & Destroy on PS1. That was a pretty good realistic representation of skateboarding... not the bullsh*t from the tony hawk games.


 precys said
thats why skaters have there own genre of music called SKA and if you go to any skate park or show you wont hear any hiphop playing.
Have you ever been to a skatepark? watched a demo? a skatevideo? So many people see Tony Hawk Pro Skater games and stereotype skaters lmao the last competition I was in, I was riding to Warren G & Nate Dogg - Regulators....


Last edited by TrainWreck; 04-11-2005 at 04:59 AM..

 14 years ago '05        #49
precys 91 heat pts91
space
avatar space
space
$5,412 | Props total: 11074 11074
Well damn you go regulate them n*ggas lol case closed we was riding to warren g so its gotta have a part in skating lol. I'm pretty sure rage against the machine didn't hear walk this way and decided to form a group lol. They was gonna do their thing regardless. People are missin the point. Trainwreck I gotta agree with you tho I know my boys love putting in 36 chambers. They be diggin that sh*t and they some ska/punk kids. They the ones who showd me this wu-rock. sh*t was pretty ill

 14 years ago '04        #50
SeanP 2 heat pts
space
avatar space
space
$1,780 | Props total: 1002 1002
LOL Yo Nelly did a song with Tim McGraw...does that mean that country music influenced Hip-Hop?

Home      
  



 
 




most viewed right now
+161online now  119
Video inside wife of brazilian billionaire getting pounded out by security [caught o..
387 comments
22 hours ago
@misc
most viewed right now
+45online now  91
Crazy PAC bar in retrospect
54 comments
18 hours ago
@hiphop
most viewed right now
+46online now  35
Image(s) inside Thick London Asia
21 comments
22 hours ago
@thotsdimesetc
most viewed right now
+30online now  32
Image(s) inside Haitian KiKY wit dem swangass
18 comments
22 hours ago
@thotsdimesetc
back to top
register contact Follow BX @ Twitter Follow BX @ Facebook search BX privacy