Christian rapper Lecrae's debut "Gravity" at #3 on Billboard with 70K, outsells Slaughterhouse

most viewed right now
 118
Image(s) inside I Wanna Fu** U Hard On The Sink, After That, Give U Sumthin 2 Drink
47 comments
@thotsdimesetc
most viewed right now
 76
Video inside Joe Budden at age 26 vs Quavious Marshall at age 26
160 comments
@hiphop
most viewed right now
 61
Image(s) inside Nobody pulling out of Jesenia Echeverria :noahohno:
25 comments
@thotsdimesetc
most viewed right now
 59
NFL Carson Wentz doesnt have a torn acl
126 comments
@sports

section   (0 bx goons and 1 bystanders) Share this on Twitter   Share this on Facebook
 

Props Slaps
 5 years ago '06        #61
yumflip 4 heat pts
space
avatar space
space
$9,613 | Props total: 2237 2237
I have listened to only a few snippets of the songs posted, so I don't know his music at all. What I heard I liked tho. But what I wanna know is does HE catagorize his music as "Christian Rap". Because if he doesn't, then it may attract a broader audience. People will accept secular music that explores faith, life, religion, etc. But if you lable it "Christian" people will tune it out w/o giving it a listen. I prefer traditional Gospel/Church music, but I hope dude does well. Positive messages & music that provokes real exploration of thought is in short supply in todays music climate.
 5 years ago '04        #62
GollyI'mGully 69 heat pts69
space
avatar space
space
$7,735 | Props total: 400 400
lol at anyone believing in the bible
 5 years ago '09        #63
circleofpurple 58 heat pts58
space
avatar space
space
$7,898 | Props total: 14000 14000
That imagine dragons album is pretty good if anyone listens to that kind of music. I was pleasantly surprised.
 5 years ago '09        #64
circleofpurple 58 heat pts58
space
avatar space
space
$7,898 | Props total: 14000 14000
 GollyI'mGully said:
lol at anyone believing in the bible
 5 years ago '09        #65
aju8483 21 heat pts21
space
avatar space
space
$188 | Props total: 1 1
Lil Wayne did some sh*t with him

[pic - click to view]

 09-12-2012, 11:59 PM         #66
bigree61 
space
space
space
$n/a | Props total:  
congrats to that man
 5 years ago '06        #67
marcusaka50 58 heat pts58
space
space
space
$29,620 | Props total: 8551 8551
never heard of him but i'm impressed by it tho. congrats to him.
 5 years ago '05        #68
Emperor85 
space
space
space
$7,864 | Props total: 5656 5656
christian rap?whats next wait theres christian metal
 09-13-2012, 01:44 AM         #69
Krazy K 
space
space
space
$n/a | Props total:  
Toby Mac is still int he top 10 this week while Slaughterhouse is nowhere to be found

I'm a HouseGang stan but these sales are an absolute failure considering their more commercial approach. They couldn't even do 70k the first week, how you get beat by two christian rappers?

EDIT: 75% drop in sales


Last edited by Krazy K; 09-13-2012 at 01:46 AM..
 5 years ago '10        #70
Sk8bamboo 47 heat pts47
space
avatar space
space
$1,311 | Props total: 427 427
 biff said:
im catholic dudes nice but i think he said bi*ch
Shut the Fuk up, dudes nice end of story . Message and delivery is good and not in your face or over bearing.

You talking bout "he said bi*ch" fool the leaders of your faith fondle little boys. And you fools cover it up /justify it or sweep it under the rug , you could use some more Bi*ches at them meetings
 5 years ago '10        #71
Sk8bamboo 47 heat pts47
space
avatar space
space
$1,311 | Props total: 427 427
 yumflip said:
I have listened to only a few snippets of the songs posted, so I don't know his music at all. What I heard I liked tho. But what I wanna know is does HE catagorize his music as "Christian Rap". Because if he doesn't, then it may attract a broader audience. People will accept secular music that explores faith, life, religion, etc. But if you lable it "Christian" people will tune it out w/o giving it a listen. I prefer traditional Gospel/Church music, but I hope dude does well. Positive messages & music that provokes real exploration of thought is in short supply in todays music climate.
This.^
 5 years ago '07        #72
Jayceon 492 heat pts492
space
avatar space
space
$27,596 | Props total: 906 906
 Hare Krishna said:
 5 years ago '04        #73
albemarle 2 heat pts
space
avatar space
space
$3,141 | Props total: 444 444
glad to hear that Crae is getting the message out there
 09-13-2012, 03:44 AM         #74
conscious thug 
space
space
space
$n/a | Props total:  
Feelin' the lyrics on his songs "The Drop" and "Gravity" off the new album.

He even namechecks Tupac!

Turn the music up inside my session
These folks gotta hear my message
You put that beat on, I beat on this track
to relieve my stressin'
I see more trials than Cochran,
while TVtryna' box me
Them magazines ain't on my page,
but ain't none of that gon' stop me
Keep the fame and acclaim, I won't be a slave for a chain
And why stay the same for the change,
let's talk 'bout change for a change
Mundane, k!lla' bang, sell cane for the gain,
pump vanity in your veins
No, they hopin' I quit, 'fact they hopin'
I die, no, they hopin' I'm plain insane
'Cause they know I ain't playing,
got my faith on display
And I got some ridas behind me,
and they mean what they saying
Knock, knock. Open up. We at yo'
door. Hope you prepared now
And I think it's clear now, potna'
we here now
And don't plan on goin' no where,
consider yo'self infested
And these strings all up in yo' veins,
consider yo'self infected
And what we say we live out,
'fo we give in we give out
And when we die we come back,
tell death he'll never win out
They ain't never stop us, pop us,
drop us, watch us pop right back up
And we never gone die, that's why
we ride & rise like Pac got back up
Go'n back up, call back up, everybody go home, just pack up

We plugged into the Highest power,
that why we ain't gotta act tough
No poker faces, just smokin' aces,
my house is full
My temple is a dwelling place,
my Master's masterful
You just full of yo'self,
you just food on the shelf
Eatin' for breakfast, talkin' reckless ,boy I know the chef
You don't want he's cookin',
it's not easy to stomach,
and your words will be eaten,
n, folks'll be readin' yo' vomit
The recipe for disaster asks for blasphemy
And as for me, ask for me, I give you gravity


I pen songs for the perishin’ and parishioners
Them hearers and them listeners, the home and the visitors
This is not a game, you can't tame or make it purty
They say the earth cursed, so our mouths stay dirty
There’s mud on the track, a slug in ya’ back
Police done pulled you over wit’ a gun in ya’ lap
And you ain't the power to make it through this parade
The workers can't keep the profit - everything here is vain
My job oppressive, I strive for my blessin’s
The pastor so corrupt it's hard to ride with his message
Riches destroy the owners, the government think they own us
My onus is to keep the police from ridin’ all up on us
Leavin’ money to kids who spend it on getting’ blitz
Say, what's the point of livin’ to give it up in the end
Then again, all my sin has been pinned to the cross
I know I'm free forever from this land of the lost

[Hook (J.R.):]
Yeah, every time I think I’m flying
I’m just falling
So close to touching the sky
But gravity keeps pulling me back down
But I can’t stay here forever
I want to go, ooh one day!
I want to go
Somewhere where there’s no gravity

[Verse 2 (Lecrae):]
Somebody told me there was no such thing as truth
I said, “If that's the case then why should I believe you?”
murder, money, and mayhem, every place that I lay in
My problems follow suit, I'm tailor-made for this, ain't I?
It’s deep. You wanna go deep? I’ll take you deep
Reality is really just cheap
Yo’ eyes wide open apparently, but you sleep
And everything you have in your hands you’ll never keep
So why hold on, I flow on to go on, before long I float on
Eternal life is what I'm thinkin’ I'mma bank my hope on
Believe me, easy is irrelevant
The devil want us burning for the hell of it
Elephants in the room say we can't talk about impending doom
Or we gospel rappin’ or preaching people out of they shoes
It’s cool, I'll be that dude. We glued to our depravity,
Until somebody free us from this gravity. Fly!


Last edited by conscious thug; 09-13-2012 at 03:50 AM..
 5 years ago '11        #75
X_WunderKind_X 909 heat pts909
space
avatar space
space
$42,180 | Props total: 17545 17545
 tdm2000 said:
I gotcha.

But, being a Believer isn't being oppressed. God teaches us that His people will perish from a lack of knowledge... Those that don't understand the true reason for Jesus and God's purpose for us are the ones oppressed. God wants us to love and teach others about Him, Jesus freed us from everything else. Its man and religion that enslave people with everything else.
That sounds good, but we in general were not shown that love, everything that happened to us happened because of our brothers in christ. 18 generations worth of the oppression from all levels until the Civil Rights Movement. Even though preachers were at the top of black life, when that's the only thing your "brothers in christ" give you after taking everything else away, of course christ is gonna be the biggest thing in the community.

We could learn about Christ, but we werent able to read it at first. And we prayed while he let his people destroy, his "other" people.

I understand that's your thing but.... besides the fact that this is the USA with the first Amendment, which means I'm allowed to choose the religious stance I want and there shouldn't be any problem with it, if I took you through black history and helped you connect the dots, then at the least you would understand why I may be reluctant to believe in Christianity. I don't care if you believe because again, we live in the US, but I don't deserve be looked down because I don't and that happens all the time before I have the time to explain.
 5 years ago '07        #76
Deniro732 8 heat pts
space
avatar space
space
$13,617 | Props total: 2455 2455
never heard of this n*gga or do i even give a fu*k about religious music but for him, that's a good #'s right there..especially in this day and age
 5 years ago '06        #77
unotready 7 heat pts
space
space
space
$2,104 | Props total: 16 16
dudes fan base wont illegally pirate his album hence why they sales are high lol
Home      
  
 

 






most viewed right now
 104
Video inside My experience after record deal (warning)
252 comments
18 hours ago
@wild'ish
most viewed right now
 52
Image(s) inside dannielledai
32 comments
2 days ago
@thotsdimesetc
most viewed right now
 39
Video inside Boskoe 100 tells Trippie Redd,"You Can't Ban No One From L.A. If you fr..
74 comments
2 days ago
@hiphop
most viewed right now
 33
Video inside Every retarded thot think they a dime on IG
26 comments
2 days ago
@wild'ish
most viewed right now
 24
Video inside Boxden member addressing PORC & trolling accusations
43 comments
18 hours ago
@wild'ish
most viewed right now
 23
Dec 10 - Putin: America Is Godless, Has Turned Away from Christian Values
109 comments
20 hours ago
@news
most viewed right now
 20
Well Damn quavo is out here clowning buddens again
235 comments
20 hours ago
@hiphop
most viewed right now
 17
Image(s) inside My Local Newscaster Has The Biggest Damn Head That I've Ever Seen *Pause
92 comments
18 hours ago
@wild'ish
back to top
register contact Follow BX @ Twitter Follow BX @ Facebook search BX privacy