Bow Wow - Speaks About Having Stay Schemin Beat First...

most viewed right now
 194
Article inside Drake thanks Kanye for writing him 1 of 20 plus songs YE has done for..
134 comments
@hiphop
most viewed right now
 129
Image(s) inside Kanye Says fu-k The Youth Of Chicago.
116 comments
@hiphop
most viewed right now
 107
Godfather 50 Runs Up On MMA Loser Who Was Talking Smack About Him
77 comments
@hiphop
most viewed right now
 79
Video inside So The Game is on his way to NY to kill Tekashi
23 comments
@hiphop

section   (0 bx goons and 1 bystanders) Share this on Twitter   Share this on Facebook
 

Props Slaps
 6 years ago '11        #1
11619 pageviews
113 comments


TheBeatBully 6 heat pts
space
avatar space
space
$136 | Props total: 79 79
Bow Wow - Speaks About Having Stay Schemin Beat First...
 

 

[pic - click to view]

 Bow Wow Says He Had Rick Ross' "Stay Schemin'" Beat First | Get The Latest Hip Hop News, Rap News & Hip Hop Album Sales | HipHop DX



Bow Wow recently spoke with Tim Westwood regarding his favorite producer and had the chance to explain the story behind the "Stay Schemin'" beat. While "Stay Schemin'" is a Rick Ross track, Bow says he had the instrumental before the MMG boss.*

"Jahlil [Beats], hands down right now," he said when asked about "the hottest producers right now." This also gave him the chance to explain the story of how "Stay Schemin'" became a Ross beat.*

"[Jahlil's] little brother, The Beat Bully, is the dude who did 'Schemin',' which is crazy because if you look on the blog on YouTube, I had the 'Schemin'' beat first. A lot of people don't know that. Yeah, me and Meek [Mill] was working on it in the studio. I just used the beat just for the webisode series, just to play while me and Meek was in the studio."

After using it for the webisode, The Beat Bully's instrumental landed with Ross, which Bow Wow was surprised about.

"I don't know how it reached back to Ross and them but as soon as I heard it, I just went like this [putting hands on his head]. I called him. I said, 'Yo, you gave that beat to Ross?' He was like, 'I didn't know if you was gonna use it. I thought you just used it for this...' It happens."*

113 comments for "Bow Wow - Speaks About Having Stay Schemin Beat First..."

 6 years ago '08        #2
Chief Dee 6 heat pts
space
avatar space
space
$10,706 | Props total: 140 140
Meek jacked Bow Wow like Kellz did "Ima Flirt". Bow Wow stay getting jacked, he should just start making his own beats on Fruity Loops like Soulja Boy for now on.
 02-27-2012, 10:04 AM         #3
deLeet 
space
space
space
$n/a | Props total:  
Good ish TheBeatBully, yall got talent over there
 02-27-2012, 10:07 AM         #4
soundtrackk 
space
space
space
$n/a | Props total:  
lets be honest would the bow wow of made a good song any way ??


bully was looking for his best money opp

plain and simple
 6 years ago '04        #5
justinjones 312 heat pts312
space
avatar space
space
$50,727 | Props total: 9807 9807
oh well bow wow. happens all the time. should of used that beat when you had the chance

edit: TheBeatBully you still need that cover?


Last edited by justinjones; 02-27-2012 at 10:21 AM..
 02-27-2012, 10:17 AM         #6
youngsosaPEG 
space
space
space
$n/a | Props total:  
Bow Wow
[pic - click to view]


he wasnt gonna rip that beat like them anyway
 6 years ago '05        #7
THEINFAMOUS 19 heat pts19
space
avatar space
space
$47,951 | Props total: 13381 13381
This n*gga talking like he was fina use the sh*t. He said he was just using it for the webisode
 6 years ago '11        #8
TheBeatBully 6 heat pts OP
space
avatar space
space
$136 | Props total: 79 79
 justinjones said:
oh well bow wow. happens all the time. should of used that beat when you had the chance

edit: TheBeatBully you still need that cover?
yea but i got somebody that will do it for free lol
 6 years ago '04        #9
justinjones 312 heat pts312
space
avatar space
space
$50,727 | Props total: 9807 9807
 TheBeatBully said:
yea but i got somebody that will do it for free lol
aight
 6 years ago '08        #10
Showtimegp 17 heat pts17
space
avatar space
space
$7,550 | Props total: 42 42
lool like bow wow would of use it probably
 02-27-2012, 11:20 AM         #11
TheMob 
space
space
space
$n/a | Props total:  
 dopemcee said:
it figures...smh..i thought this n*gga beat bully made it on his own hustle and sh*t..didnt realize he just piggy backed off his older bro and sh*t..

smh at this n*gga waking up crust in his eyes and sh*t going next room to his bro on some "say bruh..ill do your chores for a week if you can sneak in this beat i just laced on FL studio into your beat Demo disk...maybe someone would hear it and i can get on...........no really ill do your chores for a month even..plz brother....plz?"

n*gga is u serious?..lemme hold 2 dollars brah
^^^^^^^^^^^ GET THE fu*k OUT OF HERE bi*ch a.ss n*gga.

What sort of foolish post is that? ^^^ ??

Regardless of whoever did the beat, his name is attached to it. If people want a "Stay Schemin" type verse, they'd contact the two bro's.


That's a hating a.ss post. n*ggas mad salty.
 6 years ago '11        #12
TheBeatBully 6 heat pts OP
space
avatar space
space
$136 | Props total: 79 79
 dopemcee said:
it figures...smh..i thought this n*gga beat bully made it on his own hustle and sh*t..didnt realize he just piggy backed off his older bro and sh*t..

smh at this n*gga waking up crust in his eyes and sh*t going next room to his bro on some "say bruh..ill do your chores for a week if you can sneak in this beat i just laced on FL studio into your beat Demo disk...maybe someone would hear it and i can get on...........no really ill do your chores for a month even..plz brother....plz?"

n*gga is u serious?..lemme hold 2 dollars brah
wtf ? im confused fam Lol
 6 years ago '11        #13
TheBeatBully 6 heat pts OP
space
avatar space
space
$136 | Props total: 79 79
i produced the beat myself and got it placed myself dont kno what bull talking bout lol
 6 years ago '06        #14
King Allister 36 heat pts36
space
avatar space
space
$21,812 | Props total: 208 208
 TheBeatBully said:
i produced the beat myself and got it placed myself dont kno what bull talking bout lol
^ sh*t got real.
 02-27-2012, 12:12 PM         #15
Yung Chance 
space
space
space
$n/a | Props total:  
beatbully how bout an instrumental mixtape?Ya sh*t stay gettin banged down here in Philly you nice.
 6 years ago '04        #16
justinjones 312 heat pts312
space
avatar space
space
$50,727 | Props total: 9807 9807
 TheBeatBully said:
i produced the beat myself and got it placed myself dont kno what bull talking bout lol

somebody took "jahlil's little brother" too literally unless you two are related
 02-27-2012, 12:19 PM         #17
kevante 
space
space
space
$n/a | Props total:  
fu*kin love this beat




[pic - click to view]

 6 years ago '07        #18
bslechta 5 heat pts
space
avatar space
space
$418 | Props total: 1 1
ahh haa lil bow wow aint getting no priority
 6 years ago '04        #19
marcchrome 43 heat pts43
space
avatar space
space
$12,089 | Props total: 2785 2785
Another pathetic claim or reach by this kid........... as if he would have done something that would have had any effect on the masses with that beat anyway. He needs to understand that he will not be taken seriously no matter how hard he tries to shake off the kiddie bubble gum rap he did as a kid. Just stick to acting which is his better strength.


Last edited by marcchrome; 02-27-2012 at 01:51 PM..
 6 years ago '10        #20
SoFresh170 28 heat pts28
space
avatar space
space
$13,059 | Props total: 3012 3012
well n*ggas aint got all day little bow wow
Home      
  
 

 






most viewed right now
 42
Video inside BREAKING - Chi Wire: MUBU Krump (The ScoreKeeper) DEAD !
51 comments
20 hours ago
@hiphop
most viewed right now
 38
audio inside Drake - Duppy Freestyle
1321 comments
22 hours ago
@hiphop
most viewed right now
 37
Is this a real pawg?
27 comments
22 hours ago
@thotsdimesetc
most viewed right now
 23
Image(s) inside May 25 - Why Are California’s Legal Marijuana Sales So Low?
102 comments
19 hours ago
@news
most viewed right now
 21
#bigbreasttwitter
34 comments
19 hours ago
@thotsdimesetc
most viewed right now
 19
Article inside He bought a woman drinks. She left him at bar — he broke into her hom..
35 comments
20 hours ago
@wild'ish
most viewed right now
 18
Sarah Silverman is still torn over Louis C.K. misconduct claims: 'He's my brot..
38 comments
19 hours ago
@movies
most viewed right now
 17
Image(s) inside Duchess is bad af
50 comments
19 hours ago
@thotsdimesetc
back to top
register contact Follow BX @ Twitter Follow BX @ Facebook search BX privacy