Royce Da 5'9" - Street Hop *Official Discussion Thread*

most viewed right now
 218
NFL Aaron Hernandez' widow reveals she is pregnant, 13 months after his death
77 comments
@sports
most viewed right now
 154
 Image(s) inside This is what the richest zip code in America looks like
5 comments
@wild'ish
most viewed right now
 145
Image(s) inside Fresh Prince Of Bel Air Mansion 2018
30 comments
@movies
most viewed right now
 117
Image(s) inside "I Pay $900 a month in student loans"
91 comments
@wild'ish

section   (0 bx goons and 1 bystanders) Share this on Twitter   Share this on Facebook
 

Props Slaps
 10-13-2009, 05:40 PM         #81
renagade281 
space
space
space
$n/a | Props total:  
 Plizaya J said:
u got hawk in ur avy, guess u like simple s**t
wow....just wow

thats just straight disrespect

i should expect that from a new orlean
 9 years ago '07        #82
genobee 21 heat pts21
space
avatar space
space
$2,521 | Props total: 659 659
 Narcz said:
I'll keep it real, I ain't really messing with it like that either. Just thought it was weird how no one was saying anything after 2 days of leakage lol.
but someone called it the album of the year today
 9 years ago '04        #83
Plizaya J 1 heat pts
space
avatar space
space
$5,136 | Props total: 3 3
 renagade281 said:
wow....just wow

thats just straight disrespect

i should expect that from a new orlean
i like texas rap though, but hawk is simple
 10-13-2009, 06:07 PM         #84
renagade281 
space
space
space
$n/a | Props total:  
 Plizaya J said:
i like texas rap though, but hawk is simple
u must not be a true hawk fan cause hawk can spit...if u listenin to that new hawk s**t then yea u heard the simple s**t...if u aint heard the old screw tapes then u aint heard the real hawk
 9 years ago '04        #85
polorsport2345 8 heat pts
space
space
space
$8,465 | Props total: 2478 2478
 Tjvh616 said:
Kinda disappointed in this myself. I am a HUGE Royce fan already pre-ordered this so I d/l'd it to hear it early and I don't know....it's not really connecting with me like that. I really though Royce was gonna come with some "real hip-hop" sounding sh!t. I mean Primo Executive Produced this? I wanted some introspective, thought provoking type songs. Royce really needs to get off this gangsta, murder rap tip it's not his strong point. Give it a 3.5 outta 5
damn n*gga check his album history, his content is always hard, gangsta & what not, what u expect? the name of the album is "STREET Hop" meaning its for the streets not geeks


Last edited by polorsport2345; 10-13-2009 at 06:52 PM..
 9 years ago '04        #86
Drunk By Myself 
space
space
space
$1,811 | Props total: 0 0
some of youare crazy here...production is dope...lyrics are dope... royce k!llin it as usual...premo dropped some ill beats... some of you are trippin...disappointed? why what song is wack?
 9 years ago '08        #87
Tjvh616 11 heat pts11
space
avatar space
space
$1,508 | Props total: 1694 1694
 polorsport2345 said:
damn n*gga check his album history, his content is always hard, gangsta & what not, what u expect? the name of the album is "STREET Hop" meaning its for the streets not geeks
True but he always had some kind of balance. The balance to the street sh!t on this is some corny "Minez in This" or "Thing For Ur Girlfriend" type stuff I dunno maybe i'll change my mind after a few more spins
 9 years ago '05        #88
MarkVito 
space
avatar space
space
$385 | Props total: 0 0
Album is sick....this the type you can just let play thru without skippin any songs and its hard to find any rappers puttin out cds like that anymore
 9 years ago '04        #89
Plizaya J 1 heat pts
space
avatar space
space
$5,136 | Props total: 3 3
 renagade281 said:
u must not be a true hawk fan cause hawk can spit...if u listenin to that new hawk s**t then yea u heard the simple s**t...if u aint heard the old screw tapes then u aint heard the real hawk
ya, i never heard the old s**t
 9 years ago '04        #90
Plizaya J 1 heat pts
space
avatar space
space
$5,136 | Props total: 3 3
damn im a little disappointed, but i got to give it more listens
 9 years ago '06        #91
SHootar 49 heat pts49
space
avatar space
space
$22,494 | Props total: 2105 2105
 Drunk By Myself said:
some of youare crazy here...production is dope...lyrics are dope... royce k!llin it as usual...premo dropped some ill beats... some of you are trippin...disappointed? why what song is wack?
to me right NOW...and keep in mind i hold royce at a very high level, and well prem, possibly GOAT producer...

new money is WACK...wtf was this bulls**t? horrible...won't prolly get ANY spins from me
mine in thiz...not completely wack...but beat sounds like it should belong on a new noreaga album instead ...corny imo
thing for your girlfriend is WACK....beat is mad boring for premo...way too much singing...just won't get no play from me (and this is coming from someone who LOVED ghosts new rnb influenced album)
bad boy is WACK to me. not what i anticipated when i heard royce and prem

lotta other tracks (eg. soldier)...are just extremely mediocre to me.

prems beats are pretty mediocre on this imo...royce also is kinda mediocre...i never would have imagined i'd think death is certain would be much better after hearing prem was teaming up with him...just a big let down, maybe i put it too high on a pedestal..but i don't think so. i think prem is a genius...royce one of my fav in the game...just really ain't feelin this colab at all. really thought royce was gonna GO IN on some deep s**t behind some deep backdrops instead of flashy/clubbish or rnb type bulls**t.

just MO
 9 years ago '08        #92
DUCE 141 heat pts141
space
avatar space
space
$10,563 | Props total: 574 574
pretty decent, nothing crazy tho
soldier, gangsta, mine in thiz, and street hop 2010 my favs
 9 years ago '04        #93
tdb33 
space
avatar space
space
$1,204 | Props total: 177 177
ima big royce fan, and i love this s**t off the first listen... its funny how when somebody puts out "album material" a while before the album drops and they leave it off people complain about the new filler songs and how they shoulda left the old songs on it.. i liked everything he put out before this leak and im glad when i buy the retail version theyll be on it in cd quality
 10-13-2009, 10:34 PM         #94
Krazy K 
space
space
space
$n/a | Props total:  
I've never seen Royce get banged on like this before? wtf

This joint is a guaranteed pick up for me, another quality album from the Slaughterhouse camp. Just need The Great Escape and Free Agent now
 9 years ago '04        #95
Ace Tu 7 heat pts
space
avatar space
space
$2,269 | Props total: 279 279
i think the only reason people r complaining is cuz they heard a lot of this s**t before the album leak. either way this s**t is dope as f**k. blame the internet.
 9 years ago '04        #96
polorsport2345 8 heat pts
space
space
space
$8,465 | Props total: 2478 2478
 SHootar said:
to me right NOW...and keep in mind i hold royce at a very high level, and well prem, possibly GOAT producer...

new money is WACK...wtf was this bulls**t? horrible...won't prolly get ANY spins from me
mine in thiz...not completely wack...but beat sounds like it should belong on a new noreaga album instead ...corny imo
thing for your girlfriend is WACK....beat is mad boring for premo...way too much singing...just won't get no play from me (and this is coming from someone who LOVED ghosts new rnb influenced album)
bad boy is WACK to me. not what i anticipated when i heard royce and prem

lotta other tracks (eg. soldier)...are just extremely mediocre to me.

prems beats are pretty mediocre on this imo...royce also is kinda mediocre...i never would have imagined i'd think death is certain would be much better after hearing prem was teaming up with him...just a big let down, maybe i put it too high on a pedestal..but i don't think so. i think prem is a genius...royce one of my fav in the game...just really ain't feelin this colab at all. really thought royce was gonna GO IN on some deep s**t behind some deep backdrops instead of flashy/clubbish or rnb type bulls**t.

just MO
u found this to be flashy/clubbish R&B type s**t? wtf
 9 years ago '04        #97
R-iZZy 13 heat pts13
space
avatar space
space
$4,115 | Props total: 780 780
You know, what the f**k is everyone's problem with the "we've heard half the album already" excuse? Not his fault everyone decided to be f**king pirates with music. Not like anybody was gonna give him the money if that weren't the case anyway. You're gettin' what you pay for, so... *shrugs* Just sayin'.

I think this album is dope as f**k. Front to back, this album is solid. The only low point of the album for me was the "Thing For Your Girlfriend" track, and even that track ain't bad. A bit of a different feel from the rest of the album, but it's not a bad track, just outta place.

I always thought my favorite transitional tracks had to be from Lupe's The Cool with "The Die" to "Put You On Game", but I think my new favorite might be off this album from "On the Run" to "murder". That s**t was just ridiculously crafty and on-point.

I've been an avid fan of Royce since '99, and I have to say it's damn good to see the man still beastin' on beats after a decade. It's ridiculous how this man shines. I love this album, but I will say I still think death Is Certain is his best album.

I know some folks won't agree with me on this, but I do think this has been the best effort from the Slaughterhouse camp to come out this year.
 9 years ago '04        #98
Scarfe 
space
space
space
$537 | Props total: 1 1
 SHootar said:
to me right NOW...and keep in mind i hold royce at a very high level, and well prem, possibly GOAT producer...

new money is WACK...wtf was this bulls**t? horrible...won't prolly get ANY spins from me
mine in thiz...not completely wack...but beat sounds like it should belong on a new noreaga album instead ...corny imo
thing for your girlfriend is WACK....beat is mad boring for premo...way too much singing...just won't get no play from me (and this is coming from someone who LOVED ghosts new rnb influenced album)
bad boy is WACK to me. not what i anticipated when i heard royce and prem

lotta other tracks (eg. soldier)...are just extremely mediocre to me.

prems beats are pretty mediocre on this imo...royce also is kinda mediocre...i never would have imagined i'd think death is certain would be much better after hearing prem was teaming up with him...just a big let down, maybe i put it too high on a pedestal..but i don't think so. i think prem is a genius...royce one of my fav in the game...just really ain't feelin this colab at all. really thought royce was gonna GO IN on some deep s**t behind some deep backdrops instead of flashy/clubbish or rnb type bulls**t.

just MO
Premo didn't produce the whole album you know, he just executive produced it.
 9 years ago '08        #99
Jeans&Sneakers 158 heat pts158
space
avatar space
space
$4,374 | Props total: 1184 1184
dope album 4/5, only songs i didn't like were "Bad Boy", "Mine is Thiz", and "Thing For Your Girlfriend".
 9 years ago '09        #100
Ash10 21 heat pts21 OP
space
avatar space
space
$49,527 | Props total: 9339 9339
the grouprip my finally leaked
Home      
  
 

 






most viewed right now
 50
Image(s) inside Damn! Tina Fey Is Getting Thick
69 comments
20 hours ago
@thotsdimesetc
most viewed right now
 42
Video inside Jose Guapo out here down bad
55 comments
23 hours ago
@misc
most viewed right now
 39
Image(s) inside TAYLOR BANNER out here looking like something to eat! 🌱
73 comments
1 day ago
@thotsdimesetc
most viewed right now
 23
May 21 - Dad takes late son's girlfriend to prom, one month after fatal crash
47 comments
1 day ago
@news
most viewed right now
 20
Image(s) inside 🐰 Perfect Snowbunny.IMPOSSIBLE DECISION🐰
111 comments
22 hours ago
@thotsdimesetc
most viewed right now
 12
Video inside AR-AB - Rivals (Cassidy Diss) (Official Music Video)
115 comments
1 day ago
@hiphop
most viewed right now
 12
Article inside Jet Li battling thyroid condition. Does not look good
48 comments
1 day ago
@movies
most viewed right now
 10
NBA Richard Jefferson Spitting Game At Savannah James
45 comments
1 day ago
@sports
back to top
register contact Follow BX @ Twitter Follow BX @ Facebook search BX privacy