2,109
 

PlayStation Classic is good, but not great


 
2
most viewed right now
  60
14 comments @sports


section   (0 bx goons and 1 bystanders) Share this on Twitter       Share this on Facebook
 

 3 months ago '10        #1
2480 page views
82 comments


Shhon 1160 heat pts1160
space
avatar space
space
$21,492 | Props total: 30994 30994
PlayStation Classic is good, but not great
 

 
Published on Nov 8, 2018

What you see is what you get: Sonyís throwback console is a window to PlayStationís past, but it holds absolutely no surprises.
image
+2   

82 comments for "PlayStation Classic is good, but not great"

 3 months ago '08        #2
Gmo BlaZe 29 heat pts29
space
avatar space
space
$3,983 | Props total: 900 900
When those PS2/N64 classics drop tho
+26   

 3 months ago '18        #3
Oswaldgatesjr 16 heat pts16
space
space
space
$5,113 | Props total: 10546 10546
what you expect? its from sony
-12   

 3 months ago '04        #4
boimannie2004 4 heat pts
space
avatar space
space
$2,927 | Props total: 1038 1038
Meh. I took the plunge and hacked my switch which has emulators for most of the "classic" systems including ps1 so I am good on these cash grabs. Just need to get that 400GB microsd card and load that up with games lol.
+13   

 3 months ago '14        #5
pojo18 8 heat pts
space
space
space
$1,447 | Props total: 480 480
like someone said above these are cash grabs and this ps1 in particular is missing so many classic titles (licensing issues).

the only "classic" remake I'd consider buying is n64.
load it up with smash bros, mario kart, mario party, zelda oot/majors mask, wave race 64, paper mario, super mario 64, goldeneye, pokemon stadium, an old wrestling title, star fox , dk 64 ., etc etc

sh*t throw in 4 controllers and I'd consider paying damn near $150 for that if its done right with a quality build
+16   

 3 months ago '10        #6
Shhon 1160 heat pts1160 OP
space
avatar space
space
$21,492 | Props total: 30994 30994
N64 Classics, better have golden eye and mario kart because thats all i want really
+15   

 3 months ago '04        #7
lilsnatch770|M 102 heat pts102
space
avatar space
space
$32,196 | Props total: 2453 2453
1st, the real answer is the Dreamcast is the only remake that we would buy (maybe N64 too).

2nd, I am not sure I care about any of these things because of the graphics. I mean yeah, it would let me relive my childhood a bit but I wouldn't play for long because of the sh*t a*s graphics. At least when it comes to the early "3D" of PS1 & Xbox. I don't want to watch VHS movies anymore, why would I want to play the same with games?
+7   

 3 months ago '18        #8
Jayandy01 
space
avatar space
space
$113 | Props total: 188 188
I don’t even play my SNES Classic anymore. It was dope the 1st month, but without a way to legit upgrade its library all of these will fizzle out. Don’t sell me the PS Classic, put all these games on PS Store and I’ll just cop from there.
+9   

 3 months ago '18        #9
Dehone 
space
avatar space
space
$2,602 | Props total: 7618 7618
DC Classic mandatory. Although I do love playing the original DC. Hearing the whirring sound of the console reading the disc, the cloud menu and its settings. I'm sure they'd fix the easily corruptable memory units though.
+3   

 3 months ago '05        #10
precys 91 heat pts91
space
avatar space
space
$5,403 | Props total: 11024 11024
Damn, the controller not having the dual analog might be the reason I don't get it now in hopes they re-release a dual analog version
+2   

 3 months ago '05        #11
precys 91 heat pts91
space
avatar space
space
$5,403 | Props total: 11024 11024
 Jayandy01 said
I donít even play my SNES Classic anymore. It was dope the 1st month, but without a way to legit upgrade its library all of these will fizzle out. Donít sell me the PS Classic, put all these games on PS Store and Iíll just cop from there.

By legit, do you mean an "legal" way from nintendo? Cause if not, you can copy a majority of the games onto it yourself as you please with a computer. PS games are definitely just getting added to my collection digitally tho especially when you can't even play with an analog controller lmao


 3 months ago '15        #12
JayJedi 3 heat pts
space
avatar space
space
$588 | Props total: 1813 1813
I still got my original PS1, bout to get all the wires same way I did with the n64.

But yea, this sh*t was just a major cash grab.. and no analog?

 3 months ago '05        #13
precys 91 heat pts91
space
avatar space
space
$5,403 | Props total: 11024 11024
 lilsnatch770 said
1st, the real answer is the Dreamcast is the only remake that we would buy (maybe N64 too).

2nd, I am not sure I care about any of these things because of the graphics. I mean yeah, it would let me relive my childhood a bit but I wouldn't play for long because of the sh*t a*s graphics. At least when it comes to the early "3D" of PS1 & Xbox. I don't want to watch VHS movies anymore, why would I want to play the same with games?

I see what you mean but it isn't a good analogy because those VHS movies are just transferred to whatever the next media and you continue to watch the same "old" movie just on another media. These games usually don't get transferred to other media but some people still like playing the games again because of the story or the experience or just for the joy. It's all about reliving nostalgia or people that never played some of those games before that are worth playing regardless of graphics.... But then again, I thought Sony people didn't care about graphics lmfaoooooo






EDIT:

By the way, the graphics joke is just a generalized joke to Sony fans not necessarily directed at you


Last edited by precys; 11-09-2018 at 03:51 PM..

 3 months ago '15        #14
JRob1125 2 heat pts
space
avatar space
space
$4,519 | Props total: 9664 9664
The original Playstation wasn't that great.....and from what I remember didn't last that long. The slim PSOne is the one to get
+2   

 3 months ago '05        #15
blackninja 13 heat pts13
space
avatar space
space
$7,051 | Props total: 9434 9434
 boimannie2004 said
Meh. I took the plunge and hacked my switch which has emulators for most of the "classic" systems including ps1 so I am good on these cash grabs. Just need to get that 400GB microsd card and load that up with games lol.
If you hack it, can you get system updates?

 3 months ago '06        #16
marcusaka50 62 heat pts62
space
space
space
$32,904 | Props total: 14840 14840
buy a ps2
+1   

 3 months ago '15        #17
CALL AGAIN 
space
avatar space
space
$1,541 | Props total: 3338 3338
A blatant nostalgia cashgrab for the dudes near or in they 40s buying every collectors edition and all these little vaporwave kids who gonna be having photoshoots with it ‘omg guys my favorite console b i know i was only 3 but i would mash the buttons all day!’. Half these games and more better i already have on the ps3 just from sales or when friends would tell me home was having an event. No graphic tweaks, bonus content, commentaries. It just looks cool cause hey ‘90s sh*t is so aesthetic now’ xD
+2   

 3 months ago '17        #18
Cant Read Shit 8 heat pts
space
avatar space
space
$2,794 | Props total: 11753 11753
 Oswaldgatesjr said
what you expect? its from sony
exactly, same company that's had the console of the generation every gen since the PS1


putting xbox out of business with every million sold



struggle, tear filled reply will not be read

 3 months ago '05        #19
GodzMustBeCrazy 33 heat pts33
space
avatar space
space
$6,357 | Props total: 1303 1303
 blackninja said
If you hack it, can you get system updates?
Yes...

 3 months ago '05        #20
GodzMustBeCrazy 33 heat pts33
space
avatar space
space
$6,357 | Props total: 1303 1303
I would have grabbed one of only it had Bluetooth Dualshock support...

 3 months ago '18        #21
Oswaldgatesjr 16 heat pts16
space
space
space
$5,113 | Props total: 10546 10546
 Cant Read sh*t said
exactly, same company that's had the console of the generation every gen since the PS1


putting xbox out of business with every million sold



struggle, tear filled reply will not be read



Couldnt even put the n64 out of business and 360 won last gen and with every console u make its k*lling yall driving yall slowly but surely in to bankruptcy. M$ dollar sign will still be here 20 years from now reigning supreme as the monoply center piece gaming machine for every house hold in the world

 3 months ago '04        #22
Grisly 38 heat pts38
space
avatar space
space
$8,920 | Props total: 5674 5674
definitely glad i didnt grab this

sh*t is trash compared to that super nintendo classic
+1   

 3 months ago '04        #23
erickonasis 22 heat pts22
space
avatar space
space
$31,178 | Props total: 30179 30179
Should have came with the flip screen

 3 months ago '04        #24
erickonasis 22 heat pts22
space
avatar space
space
$31,178 | Props total: 30179 30179
 boimannie2004 said
Meh. I took the plunge and hacked my switch which has emulators for most of the "classic" systems including ps1 so I am good on these cash grabs. Just need to get that 400GB microsd card and load that up with games lol.
Is this easy to do

 3 months ago '15        #25
mwtx 
space
avatar space
space
$6,613 | Props total: 4697 4697
 Shhon said
N64 Classics, better have golden eye and mario kart because thats all i want really
Itís gonna need Kirby, f zero x and Mario tennis too

+1   

Home      
  



 
 




most viewed right now
-64online now  17
NBA Kristen Ledlow got married to a cornball brother
100 comments
1 day ago
@sports
most viewed right now
+70online now  15
Image(s) inside Singer milf Casha
37 comments
1 day ago
@thotsdimesetc
most viewed right now
-22online now  14
Image(s) inside "I like you, and I want you..."
64 comments
2 days ago
@thotsdimesetc
most viewed right now
-33online now  6
G Herbo walking round here with herpes... ew lol
175 comments
1 day ago
@hiphop
back to top
register contact Follow BX @ Twitter Follow BX @ Facebook search BX privacy