2,427
 

"Had DMX turned down Tommy Buns in 'Belly' the role would have went to Jay Z"- Hype Willia



ADVERTISEMENT
 
topics gone triple plat - Number 1 spot 3X PLAT


most viewed right now
+24  51
88 replies  @wild'ish


section  x1   |  0 bx goons and 1 bystanders Share this on Twitter       Share this on Facebook

section hiphop
  
New replies show every 20 seconds
 4 weeks ago '13        #76
kingrayden 
Props total: 2302 2 K  Slaps total: 467 467
Method Man could have pulled it off. He would have been more Loki sneaky and conniving
+3   

 4 weeks ago '10        #77
acegutta22  topics gone triple plat - Number 1 spot x1
Props total: 18420 18 K  Slaps total: 3359 3 K
 tacuna 320 said
Oh my God, we all saw what Jay had to offer in State Property, this sh*t would've ruined his career.
Streets is watching was good

 4 weeks ago '13        #78
uoeno  topics gone triple plat - Number 1 spot x7
Props total: 47616 47 K  Slaps total: 9521 9 K
i really dont get how y'all stan jay z on this board. just based off of dudes personality, i aint even trying to listen to him... and it seems like many rappers dont personally fu*k with him , probably for a reason. They only mess with him if its business related.
+1   

 4 weeks ago '05        #79
SquirrelXss 
Props total: 6631 6 K  Slaps total: 2081 2 K
 THEDONN said
movie would of been trash


My mans is the goat. But awkward as sh*t.
+1   

 4 weeks ago '09        #80
Ny4LiFe 
Props total: 500 500  Slaps total: 90 90
That would have been terrible lmao
+1   

 4 weeks ago '16        #81
Almightyvsop 
Props total: 11642 11 K  Slaps total: 260 260
 TheNetworkBlast said
boy you aint lyin. even this color contrast for this scene. simple yet effective. they all got black on (i know just dropped bodies) with an all white everything interior in the crib, from the photos to the pool table. chrome gun, black handle. even keyshia got on a white bra set with a black robe.


and the scene with ox watching soccer. i like how they blended that in the scene as well.
Bruh yes!!! That scene right there is art in of itself. You can freeze frame any point of that scene and itíll make a bomb a*s photo. That movie couldíve been the GOAT hip hop crime movie if the acting matched the visuals. sh*t is breathtaking
+1   

 4 weeks ago '17        #82
TeamBrinkz 
Props total: 3601 3 K  Slaps total: 1278 1 K
no it wouldn't have, jay-z can't act.

 4 weeks ago '20        #83
ScreenShot 
Props total: 2098 2 K  Slaps total: 244 244
I think Hype is capping thus Nas reaction, Nas cowrote the movie with Hype, Jay a best was a thought but never considered

Nas reaction says it all
+3   

 4 weeks ago '11        #84
MACADEMICS 
Props total: 10751 10 K  Slaps total: 1019 1 K
 kuul said
Dmx spared us the jay z s*x scene.
Yo the camel fu*king Keisha would been jokes.


Real life beastiality


+5   

 4 weeks ago '06        #85
Icee 
Props total: 24431 24 K  Slaps total: 1729 1 K
Nas reaction says everything without saying anything!
+1   

 4 weeks ago '16        #86
Almightyvsop 
Props total: 11642 11 K  Slaps total: 260 260
 AfroBucks88 said
I think Sincere was perfect for Nas (considering Nas's persona in hip hop being a street disciple, 'all wise & civilized') but, i do agree if Nas acting was better we could have seen a more dramatic or drastic 180 change when he decides to leave the street life and go to Africa.

As far as Tommy and Sincere actually running together i think it comes down to trust, at the end of the day they could really only trust each other out of they crew.

I wouldn't change a thing bout this movie cause it's a classic to me


Sidenote, I dunno why Hype Williams hasn't made another movie considering his eye for stunning shots.
I can definitely agree with you on that perspective. Donít get wrong I still watch that movie once every blue moon

Itís definitely stood the test of time and became a cult classic. Nas was just deadpan all movie. The scene with sincere telling bunnz he wanna go to Africa had all the ingredients to make a tense a*s dramatic scene that begin to show them growing apart.

But Iím not a movie writer or anything so all my critiques is based off wanting more from a movie I tell n*ggas all the time couldíve been paid in full and dead presidents levels of great big bruh.

Matter fact Iím bout watch it after I finish Godzilla and smoking my jerk chicken. I wanna rewatch it again thoroughly make sure I ainít just talkin out my a*s with biased opinions
+1   

 4 weeks ago '16        #87
Almightyvsop 
Props total: 11642 11 K  Slaps total: 260 260
 IsDatYouBetha said
Facts. I think the dude from menace was suppose to play dmx. But 98 99 whenever the film got released X was on fire and they went with x.

Dude from menace should of gotten that nas part. Homeboy got typecast like MF
Like sh*t I keep calling dude from menace lmao
Big head Rico !

Having bruh that played kaine wouldíve been damn near identical to sincere frfr lol

Both best friends with the wildest n*ggas in the crew and butt heads with the friend for being aware and thinking of consequences of what their actions will be.

Probably couldíve worked out for him tho cuz all I know the n*gga from is belly and menace

 4 weeks ago '09        #88
RaIVIpAG3x 
Props total: 4188 4 K  Slaps total: 1388 1 K
 uoeno said
i really dont get how y'all stan jay z on this board. just based off of dudes personality, i aint even trying to listen to him... and it seems like many rappers dont personally fu*k with him , probably for a reason. They only mess with him if its business related.
Heís only the most successful rapper ever and from the golden age and with multiple classics in his resume.. idk

Lol
+1   

 4 weeks ago '10        #89
Walmart 
Props total: 23725 23 K  Slaps total: 2539 2 K
 301216baller said
Off the top of my head I could see treach, raekwon, and maybe Mr cheeks playing tommie bunz
Treach definitely, Raekwon and Mr. Cheeks.......hell naw.

Raekwon has one of the worst acting scenes ever and I'm a big fan.


+2   

 4 weeks ago '12        #90
KORNZ516 
Props total: 1985 1 K  Slaps total: 69 69
bro it woulda been like 2 aliens having a "human off".

 4 weeks ago '11        #91
ricengravy 
Props total: 3292 3 K  Slaps total: 269 269
all i got from this thread is yall need to put some respect on Lorenz Tate name

 4 weeks ago '09        #92
TheNetworkBlast  topics gone triple plat - Number 1 spot x1
Props total: 9527 9 K  Slaps total: 744 744
 Almightyvsop said
Bruh yes!!! That scene right there is art in of itself. You can freeze frame any point of that scene and itíll make a bomb a*s photo. That movie couldíve been the GOAT hip hop crime movie if the acting matched the visuals. sh*t is breathtaking
NFT time

 4 weeks ago '16        #93
Almightyvsop 
Props total: 11642 11 K  Slaps total: 260 260
 TheNetworkBlast said
NFT time
Huh? Nft?

 4 weeks ago '15        #94
AGTheDon 
Props total: 1874 1 K  Slaps total: 163 163
DMX k*lled that role, canít imagine hov in that role at all.

 ProfessionalDon said
I am laughing trying to picture Jays performance.


+1   

 4 weeks ago '04        #95
Duntaz  topics gone triple plat - Number 1 spot x3
Props total: 42105 42 K  Slaps total: 2650 2 K
You think i give a fu*k about a mithafu*kin redlight
+1   

 4 weeks ago '06        #96
bud10 
Props total: 3235 3 K  Slaps total: 204 204
Awkward hov wouldve messed the whole movie up
+1   

 4 weeks ago '07        #97
tacuna 320 
Props total: 7232 7 K  Slaps total: 1043 1 K
 SSJ4 Goku said
Mann, i thought was coolest part of the film. Nothing extra or extravagant, just nonchalant, jay.

Dame: This n*gga blowing up my phone while i'm with my ki-

Jay: You think i need a haircut?

ngl that sh*t was funny as hell

 4 weeks ago '15        #98
SSJ4 Goku  topics gone triple plat - Number 1 spot x8
Props total: 89644 89 K  Slaps total: 8700 8 K
 tacuna 320 said
ngl that sh*t was funny as hell
fu*k what anybody gotta say, i fu*ks with jay. You can tell he's sarcastic & has witty humor.

Dame: This n*gga shot at me! The fu*k should i do? Like what should i do? I wanna fu*k his bi*ch, he shot at me, streets think we soft!

Jay: You should handle that

+1   

 4 weeks ago '17        #99
Madmike 
Props total: 2069 2 K  Slaps total: 87 87
Jay Z cameo in state property was bad. I'm glad he stuck to rap

New replies show every 20 seconds


Sign me up
 
 

yesterday...


most viewed right now
+78online now  23
Image(s) inside Post A Pic of the Woman You With Right Now. Let's rate 1-10.
752 comments
1 day ago
@wild'ish
most viewed right now
+55online now  20
"Who k*lled Mac Dre"
168 comments
1 day ago
@hiphop
most viewed right now
+39online now  16
Brie Larson unfriends Gal Gadot amid tweet defending Israel
189 comments
2 days ago
@movies
most viewed right now
+44online now  10
Joe Budden Podcast is over as we know it
557 comments
2 days ago
@hiphop
back to top
register register Follow BX @ Twitter search BX privacyprivacy