2,071
online users
thotties       tv/movies       gaming       gear       tech       guap       rides       eats       health       bxwf       misc

Oh yeah, Kingdom Hearts 4 is a thing: KH drops a crumb of a screenshot to prop FF7R



more
ADVERTISEMENT
 
topics gone triple plat - Number 1 spot 3X PLAT



section  1   0 bx goons and 1 bystanders Share this on Twitter       Share this on Facebook
 

section games
  

 2 months ago '23        #1
295 page views
13 comments


Typewriter 
avatar
Props total: 8771 8 K  Slaps total: 5945 5 K
Oh yeah, Kingdom Hearts 4 is a thing: KH drops a crumb of a screenshot to prop FF7R
 

 
We may have just gotten our latest look at Kingdom Hearts 4 (kind of) in the form of a social media post celebrating the release of Final Fantasy VII Rebirth.

Earlier today, the official Kingdom Hearts X/Twitter account shared an image of Sora on what looks like the streets of Shibuya, glancing up at various big-screen advertisements featuring Sephiroth. The reason we're counting this as a look at Kingdom Hearts 4, however, is that it's set in Quadratum, the bustling city in which the sequel will take place.


We can tell because the intersection in which Sora is standing, with the big 104 building in the background, is one of the few true glimpses we've seen of Quadratum. The setting is based on Tokyo, specifically the Shibuya district.

In a cute touch, the image references a real-life ad campaign that's currently taking place in Shibuya, with Final Fantasy VII Rebirth taking over various billboards and screens, as captured by @Genki_JPN on X/Twitter below.


It's not much, but it is the latest crumb we've gotten on Kingdom Hearts 4, with Square Enix officially announcing the sequel in 2022. We got a brief trailer back then, but little information since, including a release window (see everything we have managed to figure out right here).

Final Fantasy VII Rebirth, meanwhile, officially released on PlayStation 5 today, so fans are just starting to dive in. For more, check out our 9/10 review, as well as our spoiler-filled breakdown on why that one script change from Remake actually makes perfect sense.
+7   



icon
best
icon
worst
13 comments

 2 months ago '16        #2
96jordan  topics gone triple plat - Number 1 spot x3
Props total: 14553 14 K  Slaps total: 1895 1 K
I’m hype fr fr
+3   

 2 months ago '23        #3
Typewriter  OP
Props total: 8771 8 K  Slaps total: 5945 5 K
 96jordan said 🔗
Im hype fr fr
I felt let down by KH3...the game and the gameplay were still a lot of fun and it looked great at the time it dropped. Plus the gummi ship system updates were incredible.

but I think I might have just outgrown the whole convoluted story. I hope they sort of reel it in on this one and get a little more focused because the whole "there are 5 different versions of the same person across 14 different universes" is getting real fu#kin exhausting.
+2   

 2 months ago '16        #4
96jordan  topics gone triple plat - Number 1 spot x3
Props total: 14553 14 K  Slaps total: 1895 1 K
 Typewriter said 🔗
I felt let down by KH3...the game and the gameplay were still a lot of fun and it looked great at the time it dropped. Plus the gummi ship system updates were incredible.

but I think I might have just outgrown the whole convoluted story. I hope they sort of reel it in on this one and get a little more focused because the whole "there are 5 different versions of the same person across 14 different universes" is getting real fu#kin exhausting.
3 for sure was an issue, I been wanting to replay 2 but I struggle cause Im too emotionally attached lol
+1   

 2 months ago '23        #5
Typewriter  OP
Props total: 8771 8 K  Slaps total: 5945 5 K
 96jordan said 🔗
3 for sure was an issue, I been wanting to replay 2 but I struggle cause Im too emotionally attached lol
haha I know what you mean. 1 and 2 are super special.

But yeah 3 just leaned in wayyyy too far into the super complicated storyline and it just got to be too much of a chore to keep up with.

They did a really terrible job of filling in the story gaps for those of us who didn't play the 300 different handheld and mobile games that they released between 2 and 3 lol.

Did really love the worlds and the combat though...and I do remember the voice acting being super cheesy compared to 1 and 2.

 2 months ago '16        #6
96jordan  topics gone triple plat - Number 1 spot x3
Props total: 14553 14 K  Slaps total: 1895 1 K
 Typewriter said 🔗
haha I know what you mean. 1 and 2 are super special.

But yeah 3 just leaned in wayyyy too far into the super complicated storyline and it just got to be too much of a chore to keep up with.

They did a really terrible job of filling in the story gaps for those of us who didn't play the 300 different handheld and mobile games that they released between 2 and 3 lol.

Did really love the worlds and the combat though...and I do remember the voice acting being super cheesy compared to 1 and 2.
I didnt play them either I have em from the collections though

YouTube deep dives kept me up to date , but story wise that sh1t is impossible to understand unless you heavy play or do what I did

 2 months ago '23        #7
Typewriter  OP
Props total: 8771 8 K  Slaps total: 5945 5 K
 96jordan said 🔗
I didnt play them either I have em from the collections though

YouTube deep dives kept me up to date , but story wise that sh1t is impossible to understand unless you heavy play or do what I did
Yeah bro, the ones that actually give you enough depth are like an hour and a half lol

I watched like a 25 minute one and was like "ok I think I get most of this" and was still a little lost.

 2 months ago '06        #8
TreZ 
Props total: 16403 16 K  Slaps total: 4309 4 K
Hype

 2 months ago '10        #9
papichulo23 
Props total: 717 717  Slaps total: 55 55
Might not buy another game until this or Persona 6 come out. 3 more years of work full time and school plus then having to study to pa$s the Bar my time is so limited. I have a decent ps5/ps4 backlog so by the time this drops in 2032 I'll be ready
+1   

 2 months ago '23        #10
Typewriter  OP
Props total: 8771 8 K  Slaps total: 5945 5 K
 papichulo23 said 🔗
Might not buy another game until this or Persona 6 come out. 3 more years of work full time and school plus then having to study to pa$s the Bar my time is so limited. I have a decent ps5/ps4 backlog so by the time this drops in 2032 I'll be ready
Man idk how demanding your curriculum is or your ambitions with school but I haven't had even close to that much time to game since graduating.

Tbf I went to a small school tho
+1   

 2 months ago '09        #11
TriniSoldier  topics gone triple plat - Number 1 spot x1
Props total: 130954 130 K  Slaps total: 28631 28 K
the story has gotten so chunky and awful over the years. they still have 2 classics on their hands but damn man

 2 months ago '20        #12
Chozen  topics gone triple plat - Number 1 spot x3
Props total: 78178 78 K  Slaps total: 13597 13 K
 Typewriter said 🔗
I felt let down by KH3...the game and the gameplay were still a lot of fun and it looked great at the time it dropped. Plus the gummi ship system updates were incredible.

but I think I might have just outgrown the whole convoluted story. I hope they sort of reel it in on this one and get a little more focused because the whole "there are 5 different versions of the same person across 14 different universes" is getting real fu#kin exhausting.
Lol you should finish 3

 2 months ago '10        #13
papichulo23 
Props total: 717 717  Slaps total: 55 55
 Typewriter said 🔗
Man idk how demanding your curriculum is or your ambitions with school but I haven't had even close to that much time to game since graduating.

Tbf I went to a small school tho
It's law school, so it's brutal. And even tho it's part time I'm still working a full 40 at a super stressful job. So my time is pretty limited. I get in an hour or 2 at a time just as a break here or there, but nothing close to what I used to do and I've always been a real casual gamer. It takes a lot for me to see a game through to the end. I finished maybe 3 full games in the last year or 2

 2 months ago '23        #14
Typewriter  OP
Props total: 8771 8 K  Slaps total: 5945 5 K
 papichulo23 said 🔗
It's law school, so it's brutal. And even tho it's part time I'm still working a full 40 at a super stressful job. So my time is pretty limited. I get in an hour or 2 at a time just as a break here or there, but nothing close to what I used to do and I've always been a real casual gamer. It takes a lot for me to see a game through to the end. I finished maybe 3 full games in the last year or 2
oh word, yeah I was talking about law school myself lol

But I sure as hell wasnt working a full 40 (or working at all) in law school so that explains it. Thats definitely going to ki1l your free time.

Good luck man, and welcome to the profession.
+1   

say something...

Sign me up
 
 

yesterday...


most viewed right now
15
Video inside Whos auntie is this ??
79 comments
2 days ago
@wild'ish
most viewed right now
props+3711
Video inside Jim breuer talks about dave chappelle telling him he was visited by the..
83 comments
2 days ago
@movies
most viewed right now
5
First trailer for M. Night Shyamalans #Trap; starring Josh Hartnett 🤫
30 comments
2 days ago
@movies
most viewed right now
4
Image(s) inside The strange things that happened in black sitcoms
60 comments
1 day ago
@movies
back to top